Electrolux väljer BizView

Electrolux är världens ledande tillverkare av vitvaror samt motsvarande utrustning för professionell användning och säljer mer än 50 miljoner produkter i 150 länder varje år. Företaget fokuserar på innovationer med genomtänkt design, baserad på djup konsumentförståelse, för att möta de behoven hos konsumenter
och proffs.

Det är med stor glädje vi kan meddela att Electrolux har valt systemet BizView från NCG Group som ett verktyg för att stödja deras prognosprocess som involverar över 100 personer i alla regioner.

BizView används för att stödja prognosprocessen och ger användare Excel-liknande formulär som är delvis förifyllda och har funktioner som underlättar användare i deras prognostisering. Prognoserna lagras automatiskt i en central databas och insamlad data kan nås via andra BI-verktyg. BizView’s webbaserade teknik, som erbjuder möjligheten för användarna att arbeta både online och offline, och Excel-liknande funktionsrika formulär var avgörande i beslutet att välja denna lösning.

Anders Påander, Global BMI&S Tool Director hos Electrolux AB, säger "BizView är en viktig del i våra ansträngningar att leda och förenkla processen för marknadsprognoser. Prognosresultatet är avgörande för långsiktiga planer och beslut.”

BizView är ett av de ledande systemen inom prognostisering, budgetering och rapportering i Norden. Programvaran erbjuder ett webbaserat Excel-liknande användargränssnitt i kombination med kraftfull workflowstyrning. BizView är en öppen lösning som även passar bra ihop med QlikView och Microsofts beslutsstödslösningar. BizView utvecklas och marknadsförs av NCG Group med kontor i Skandinavien och marknadsförs utanför Skandinavien genom partners. Över 1000 företag använder våra lösningar.

För mer information se www.ncg-group.com

Om Electrolux

Electrolux är världens ledande tillverkare av vitvaror samt motsvarande utrustning för professionell användning och säljer mer än 50 miljoner produkter i 150 länder varje år. Företaget tillverkar innovativa och designade lösningar baserade på omfattande konsumentundersökningar som uppfyller behoven från dagens konsumenter och proffs. I Electrolux produktsortiment ingår kylskåp, diskmaskiner, tvättmaskiner, spisar, luftkonditionering och mindre hushållsmaskiner så som dammsugare, alla sålda under välkända varumärken som Electrolux, AEG, Zanussi och Frigidaire. År 2014 hade Electrolux en omsättning på 112 miljarder kronor och ca 60,000 anställda.

För mer information se www.electroluxgroup.com

Citat

Global BMI&S Tool Director hos Electrolux AB