NCG Group är historia. Välkommen Bizview Systems.

"Det är en naturlig följd av vår framgång med BizView att vi nu har beslutat att ändra vårt namn till detsamma, NCG Group blir BizView Systems", säger grundare och styrelseordförande Oskar Kristiansen. "Förra året gav oss en hel del nya, spännande kunder och partners på flera kontinenter, en trend som vi vet kommer att fortsätta under de kommande åren. Vi vill därför odla varumärket BizView på alla nivåer, och det första steget är att ändra namnet på företaget till BizView Systems."

Nära 15 års kontinuerlig utveckling

När NCG Group grundades 2001 världen var en annan plats. Internet var fortfarande i ett tidigt skede, molnbaserad lagring existerade inte - och Facebook var knappt påtänkt.

Vad fanns var ett antal olika datorlösningar för informationshantering, övervakning, rapportering och budgetering/prognostisering. NCG Group kom in på marknaden tillsammans med ett antal av dessa, men basprodukten var CPM Suite, en lösning som många faktiskt fortfarande använder. Men som nämnts, världen förändras.

"Under 2009 tog vi ett strategiskt beslut att bygga vår egen lösning från grunden, ett webbaserat system för prognostisering, budgetering, rapportering, analys och konsolidering med «Excel-look-alike» användargränssnitt," Oskar Kristiansen fortsätter.

"Vi som jobbat med BizView har hela tiden vetat att detta är en kontinuerlig process, med förbättringar, uppdateringar, implementationer - omvärlden förändringar sig ständigt och vi måste se till att BizView är alltid är i framkant när det gäller förståelse för teknik, trender och användargränssnitt."

I september 2015 var lanserades, för första gången, en fullvärdig lösning. Med integrationen av BizView Analytics blev BizView 7.0 ett komplett paket. Och marknaden reagerade därefter! 2015 har gett oss nya kunder och partners i för oss nya delar av världen, så nu nästa steg att satsa internationellt med en produkt som vi menar kan konkurrera med vem som helst - stora som små – på flexibilitet, användbarhet och pris.

"Vi har kommit till den tidpunkt då namnet NCG Group är lite i vägen för ytterligare varumärkesutveckling. Vårt mål är att odla varumärket BizView på alla nivåer, och vår första var att ändra namnet på företaget till BizView Systems," förklarar Oskar Kristiansen.

Samma kontaktpunkter som tidigare

Den nya hemsidan är www.bizviewsystems.com . De nya e-postadresserna kommer när du behöver dem och alla telefonböcker och besöksadresser är oförändrade. Och för att vara på den säkra sidan, kommer alla gamla e-postadresser och webbadresser behållas under innevarande år.

Om BizView och Bizview Systems

BizView är ett av de ledande systemen inom prognostisering, budgetering, rapportering, analys och konsolidering i Norden. Programvaran erbjuder ett webbaserat Excel-liknande användargränssnitt i kombination med kraftfull workflowstyrning. BizView är en öppen lösning som även passar bra ihop med QlikView och Microsofts beslutsstödslösningar. BizView utvecklas och marknadsförs av Bizview Systems med kontor i Skandinavien och marknadsförs utanför Skandinavien genom partners. Över 1000 företag använder våra lösningar.

För mer information se www.bizviewsystems.com

Citat

Det är en naturlig följd av vår framgång med BizView att vi nu har beslutat att ändra vårt namn till detsamma, NCG Group blir BizView Systems. Förra året gav oss en hel del nya, spännande kunder och partners på flera kontinenter, en trend som vi vet kommer att fortsätta under de kommande åren. Vi vill därför odla varumärket BizView på alla nivåer, och det första steget är att ändra namnet på företaget till BizView Systems.
Oskar Kristiansen, grundare och styrelseordförande