Swagelok Sydafrika väljer BizView

Swagelok i Sydafrika har valt BizView som mjukvarulösning för sin rapporterings-, budget- och prognosprocesser. Systemet implementerades under senare del av hösten av BlueViewConsulting, Bizviews återförsäljare i Sydafrika. Lösningen är nu på plats och har använts i 2016 års planeringsprocess.

Swagelok Financial Director Adrian Haddow säger “Vi implementerade nyligen BizView i vår organisation och är överväldigade av allt det är kapabelt till. Vi har lyckats spara in på tid, jobbiga processer och eliminerat onödiga fel som uppstår när vi hämtar data från en rad olika datakällor. Vi har även fått en mycket bättre överblick över vår verksamhet.”

Adrian Haddow fortsätter, ”Vi är särskilt nöjda med användarvänligheten när användare ändrar förutsättningar i systemet och direkt får en tydlig bild av Swagelok finansiella status och prognos scenarios. BizView ger oss även möjlighet att vara mycket mer transparanta då vi nu kan ge våra anställda möjlighet att i realtid följa utvecklingen av verksamheten så som försäljning, förbättringar och tillkortakommanden. Detta ger dem omedelbar feedback att genomföra nödvändiga åtgärder i sin verksamhet, vilket ger dem bättre kontroll över resultatet. Överlag är BizView det bästa system vi har sett på marknaden. Det är dynamiskt, mycket användarvänligt och mycket effektivt”

Jens Karlsson, VP Global Partner Program på Bizview säger “Denna installation kommer att fungera som referens för framtida kunder i Sydafrika. Det finns också planer på utöka lösningen internt inom Swagelok, till de totalt 70 kontoren som finns runt om i världen. Vi på Bizview är extremt nöjda med den lösning som vår partner BlueViewConsulting har levererat till kunden och det visar att vår strategi att samarbeta med skickliga partners, kan ge oss väldigt nöjda BizView kunder världen över.”.

För mer information kontakta Gary Ballentine, +27(0)71 315 9732, garyb@blueviewconsulting.co.za , Principal Consultant på BlueViewConsulting, eller Jens Karlsson, +46(0)70 735205 jens.karlsson@bizviewsystems.com, partneransvarig på Bizview Systems.

Om BizView och Bizview Systems

BizView är ett av de ledande systemen inom prognostisering, budgetering och rapportering. Programvaran erbjuder ett webbaserat Excel-liknande användargränssnitt i kombination med kraftfull workflowstyrning. BizView är en öppen lösning som även passar bra ihop med QlikView och Microsofts beslutsstödslösningar. BizView utvecklas och marknadsförs av Bizview Systems med kontor i Skandinavien och marknadsförs utanför Skandinavien genom partners. Bizview Systems har över 1000 företag som använder våra lösningar. För mer information, se www.bizviewsystems.com

Om Swagelok

Med huvudkontor i Solon, Ohio, USA, är Swagelok en betydande tillverkare av flödessystem, inklusive produkter, montering, tjänster för forskning, instrumentering, läkemedel, olja, gas och energi. Vår tillverkning, forskning, teknisk support samt distributionscenter omfattar ett nätverk av 225 försäljnings och service centra, i 70 länder.

För mer information, se www.swagelok.com

Om BlueViewConsulting

På BlueViewConsulting är vårt mål att leverera pragmatiska, effektiva affärslösningar som kan driva en hållbar utveckling för alla våra kunder. Våra fokusområden och där vi gör en skillnad är Strategiutveckling, Supply Chain Management samt Project och Change Management.

För mer information, se blueviewconsulting.co.za/consultants

Adrian Haddow, Financial Director
Adrian Haddow, Financial Director