BJÖRN BORG AB DELÅRSRAPPORT JANUARI – MARS 2019

FÖRSÄLJNINGSTILLVÄXT

1 JANUARI – 31 MARS 2019

•  Koncernens nettoomsättning ökade med 11,2 procent till 188,2 MSEK (169,2), exklusive valutaeffekter ökar omsättningen med 7,1 procent.
  •  Nettoomsättningen för egen e-handel och e-tailers uppgick till 53,0 MSEK (35,6), en ökning om 48,9 procent.
  •  Bruttovinstmarginalen uppgick till 56,8 procent (57,1).
  •  Rörelseresultatet uppgick till 18,5 MSEK (15,1).
  •  Resultat efter skatt uppgick till 16,9 MSEK (14,9).
  •  Resultat per aktie före och efter utspädning uppgick till 0,67 SEK (0,60).

CITAT FRÅN VD

”Vi har aldrig omsatt mer under årets första kvartal och jag är extra nöjd över hur väl vår sportmodekollektion blivit mottagen, där vi till exempel ökar i vår egen e-handel med mer än 100 procent, drivet av både dam och herr.”, kommenterar VD Henrik Bunge.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Henrik Bunge, VD, telefon 08-506 33 700
Jens Nyström, CFO, telefon 08-506 33 700

Denna information är sådan information som Björn Borg AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 14 maj 2019 kl 17.30.

Taggar: