Björn Borgs årsredovisning 2018

Björn Borgs årsredovisning samt hållbarhetsrapport för räkenskapsåret 2018 finns nu tillgängliga på företagets hemsida:

Som tidigare har kommunicerats hålls Björn Borgs årsstämma den 14 maj 2019 klockan 17:30 på Björn Borgs huvudkontor, Tulegatan 11, 113 53 Stockholm. Anmälan om närvaro på stämman görs via hemsidan på:

Björn Borg-koncernen i korthet

Björn Borg-koncernen äger och utvecklar varumärket Björn Borg. Fokus för verksamheten är underkläder och sportkläder, samt via licenstagare även skor, väskor, glasögon & Home-produkter (hemtextil). Björn Borg-produkter säljs på ett tjugotal marknader, varav Sverige och Holland är de största. Björn Borg-koncernen har egen verksamhet i alla led från varumärkesutveckling till konsumentförsäljning i egna Björn Borg-butiker och e-handel. Verksamheten omfattar varumärkesutveckling och service till nätverket av licenstagare och distributörer, samt produktutveckling inom kärnområdena underkläder och sportkläder. Koncernen ansvarar även själv för distributionen av underkläder och sportkläder i Sverige, England, Finland, Holland, Belgien och Tyskland samt för skor i Sverige, Finland och Baltikum. Björn Borg-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm sedan 2007.

Denna information är sådan information som Björn Borg AB är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 17 april 2019 kl 12:00.

För vidare information, vänligen kontakta
Jens Nyström, CFO
jens.nystrom@bjornborg.com
Tel: +46 85 06 337 00

OM BJÖRN BORG: Koncernen äger varumärket Björn Borg och fokus för verksamheten är underkläder och sportkläder. Därtill erbjuds skor, väskor och glasögon via licenstagare. Björn Borg-produkter säljs på ett 20-tal marknader, varav Sverige och Holland är de största. Björn Borg-koncernen har egen verksamhet i alla led från varumärkesutveckling till konsumentförsäljning i egna Björn Borg-butiker. Totalt uppgick försäljningen av Björn Borg-produkter 2018 till cirka 1,6 miljarder kronor exkl. moms, i konsumentledet. Koncernens nettoomsättning uppgick 2018 till cirka 710 MSEK och medelantalet anställda var 213. Björn Borg är noterat på Nasdaq Stockholm sedan 2007.