Inbjudan till Analytiker- och pressträff

Välkommen att närvara i samband med att Björn Borg lämnar sin delårsrapport för det andra kvartalet 2015.

Datum:    Onsdagen den 12 augusti 2015

Tid:          Kl. 09.00  (rapporten publiceras 07.30)

Plats:       Björn Borgs kontor, Tulegatan 11, Stockholm

VD Henrik Bunge och CFO Magnus Teeling kommenterar rapporten och bolagets utveckling.

Vänligen anmäl ditt deltagande till Lisa Udd, e-post lisa.udd@bjornborg.com eller telefon 08-506 33 700, senast tisdagen den 11 augusti, kl. 12.00.

Välkommen!

Koncernen äger varumärket Björn Borg och fokus för verksamheten är underkläder och sportkläder. Därtill erbjuds via licenstagare även skor, väskor och glasögon. Björn Borg-produkter säljs på ett trettiotal marknader, varav Sverige och Holland är de största. Björn Borg-koncernen har egen verksamhet i alla led från varumärkesutveckling till konsumentförsäljning i egna Björn Borg-butiker. Totalt uppgick försäljningen av Björn Borg-produkter 2014 till cirka 1,4 miljarder kronor exklusive moms, i konsumentledet. Koncernens nettoomsättning uppgick 2014 till 539 MSEK och medelantalet anställda var 129. Björn Borg är noterat på Nasdaq Stockholm sedan 2007.