Boho Group ansöker om utökade byggrätter för att expandera restaurangutbudet på Boho Club Marbella efter framgångsrik sommar

Report this content

Efter den framgångsrika lanseringen av Bohi Bar under sommaren har styrelsen för Boho Group AB (publ) (”Boho Group” eller ”Bolaget”) beslutat att vidareutveckla restaurangutbudet på Boho Club Marbella. Planen inkluderar en ansökan om att utveckla 600 nya kvadratmeter, som förväntas erhållas under 2025 genom en särskild planprocess för fastigheter av betydelse för regionens turismnäring, där Boho Club kvalificerar. Bolaget har uppskattat värdet av de nya byggrätterna, före utveckling och efter avdrag för utvecklingskostnader, till cirka 3,0 MEUR. Lanseringen av Bohi Bar har inte bara stärkt Boho Clubs varumärke utan också ökat intäkterna, vilket har lockat flera globalt ledande restaurangaktörer att visa intresse för att etablera sig på fastigheten. Detta beslut ligger i linje med Boho Groups vision att varje Boho Club ska utgöra en reseanledning i sig, oavsett destination.

”Detta är ett strategiskt beslut som stärker vår position som ett av regionens ledande boutiquehotell. Genom att utöka vårt restaurangutbud kan vi erbjuda en ännu mer attraktiv gästupplevelse och säkerställa att våra gäster återvänder gång på gång,” säger Boho Groups VD Andreas Bonnier.

Efter att Boho Club framgångsrikt uppfyllt de kriterier som krävs för att kvalificera sig som en verksamhet av stor betydelse för regionens turismnäring, öppnas nu möjligheten att utöka fastigheten med upp till 600 kvm. En ansökan om bygglov kommer inom kort att skickas in till berörda myndigheter, men Bolaget har redan säkerställt att alla krav för godkännande är uppfyllda.

De nya byggrätterna planeras att användas för att utöka de befintliga restaurangerna med upp till 140 sittplatser samt för att öppna en helt ny restaurang på området. För denna nya satsning för Bolaget för närvarande diskussioner med några av världens ledande restaurangvarumärken inom lyxsegmentet.

”Intresset för Marbella växer stadigt, och vår fastighet har en unik positionering tack vare sitt läge och det vi skapat,” fortsätter Andreas Bonnier. ”Vi har höga krav på den partner vi väljer att samarbeta med, och det är viktigt att det nya konceptet inte bara kompletterar våra befintliga restauranger Boho Club och Bernies, utan också kan fungera väl i framtida etableringar av Boho Club på andra destinationer. Därför kommer vi att välja och förhandla med stor omsorg.”

Vid eventuella frågor vänligen kontakta:

Boho Group AB (publ)

Andreas Bonnier, VD
E-post: andreas@bohogroup.com
Telefon: +46 733 36 65 77
Hemsida: www.bohogroup.com

Kort om Bolaget
Boho Group är ett hotellutvecklings- och driftsbolag i toppskiktet avseende design och kvalitet, med verksamhet på den spanska solkusten. Bolaget grundades 2014.

Boho Group äger och driver Boho Club, en boutiqueresort på Golden Mile i Marbella som är prisbelönt för sin design och arkitektur. Både hotellet och restaurangen har sedan lanseringen 2019 etablerat sig som en ledande aktör i Marbella. Besök Boho Clubs hemsida, www.bohoclub.com, för att boka hotellrum eller ett bord i restaurangen. Restaurangen är öppen varje dag och serverar frukost, lunch och middag.

Mangold är Bolagets Certified Adviser. Mangold nås på telefonnummer 08-503 015 50 eller e-post ca@mangold.se.