Äntligen en ny bok av bakbloggaren Fredrik Nyhlén!

Bakat med glädje från Fredriks fika

Inget slår hembakat!

Det behöver inte vara krångligt eller svårt - tvärtom. I Matbröd har Fredrik Nylén samlat sina bästa matbröd för alla tillfällen. Goda frallor, scones, knäckebröd, tekakor, gifflar, hönökakor, formbröd, rödbetsbröd, sirapslimpor, långpannebröd, baguetter, nattjästa bröd och mycket mer.

Utöver de femtio recepten blir det även en enkel surdegsskola och många bra och roliga tips.

Som vanligt när Fredrik Nylén är i farten i köket är devisen att det ska vara bakat med glädje och kärlek!

Det här är Fredriks tredje bok om bakning och han har själv fotat bilderna i boken. I Hofors, i en ombyggd kyrka bor han med sambo och hund. Fredrik var med och tävlade i Hela Sverige bakar 2013 där han bakade sig till en hedersvärd andraplats. Idag driver han bloggen Fredriks fika, arbetar som fotograf och är bliven bageriägare som öppnar i Hofors den 24 Augusti.

Bokförlaget Semic startade sin verksamhet i juni 1950. Vi ger ut cirka 80 böcker per år om mat och dryck, handarbete, hobby och inredning, blommor och trädgård, djur och natur, sport och fakta samt böcker för barn och ungdomar, kalendrar och julklassiker. Vi trycker våra böcker i ovanligt stora upplagor, säljer dem till ovanligt bra priser och når ovanligt många läsare. Merparten av vår utgivning är svenska originalböcker. Bokförlaget Semics redaktion, marknadsavdelning och produktionsavdelning är förlagda till Sundbyberg. Bokförlaget Semic är en del av Bonnierförlagen AB.