Baka pizza som i Italien!

Äkta italienska pizzor till mingel, middag och dessert!

Finns det något mer njutningsfullt än en riktigt god pizza? Här hittar du recept på allt från klassiker som Margeritha och Quattro formaggi till veganska varianter, små pizzor som är perfekta till minglet, smakrika foccacior och söta dessertpizzor att runda av måltiden med.

I den här boken delar Milanofödda Samantha Santambrogio-Öberg med sig av sina bästa recept och enkla användbara knep som gör att du lyckas med pizzabaket på hemmaplan. Till vardags driver Samantha företaget Al Dente i Stockholm där hon håller i kurser i italiensk matlagning. Pizza - äkta italienska pizzor till mingel, middag & dessert är Samathas fjärde kokbok.

Foto: Lennart Weibull

Utgivning: September

Buon appetito!

Bokförlaget Semic startade sin verksamhet i juni 1950. Vi ger ut cirka 80 böcker per år om mat och dryck, handarbete, hobby och inredning, blommor och trädgård, djur och natur, sport och fakta samt böcker för barn och ungdomar, kalendrar och julklassiker. Vi trycker våra böcker i ovanligt stora upplagor, säljer dem till ovanligt bra priser och når ovanligt många läsare. Merparten av vår utgivning är svenska originalböcker. Bokförlaget Semics redaktion, marknadsavdelning och produktionsavdelning är förlagda till Sundbyberg. Semic är en del av Bonnierförlagen AB.