Brodera mera!

Så heter ett anrikt företag i Stockholm, som säljer garner, mönster och materialset för broderi sedan många år tillbaka. Nu kommer boken med samma namn - full av inspiration, mönster och pedagogiska genomgångar av olika tekniker och material.

Under 40 år skapade Monica Zetterström över tvåtusen underbara broderimönster i sitt företag Brodera mera. Nu har Helena Ericsson tagit över denna fantastiska broderiskatt. Hon är broderibloggaren som alltså blev broderiföretagare på heltid!
Helena Ericsson älskar alla typer av broderi och är utbildad i konstsömnad hos Handarbetets Vänner. I boken Brodera mera - små och stora handarbeten från korsstygn till yllebroderi presenterar hon några av de mest omtyckta och efterfrågade broderierna. Det finns någonting för alla smaker: vackra yllebroderier, lätta sommarbroderier på linne och bomull och massor av korsstygn.
Sedan några år tillbaka har vi ju sett en stark handarbetstrend, där inte minst olika sorters broderier har fått en renässans. Boken Brodera mera innehåller många roliga mönster och Helena Ericsson visar också hur gamla broderier kan inspirera att skapa nya personliga ting. Dessutom finns här många bra nybörjartips om hur man ska välja garn och tyg, rita mönster och montera. Slutligen finns förstås stygnbeskrivningar till alla projekt.

Följ med på ett äventyr i broderiernas värld!

ISBN 9789155265311
Utgivningsdag 2018-08-08
Fotograf Charlotte Gawell

Presskontakt: Matilda Berg, matilda.berg@semic.se, 076-546 30 66
Marknadschef: Malin Tiselius, malin.tiselius@semic.se, 076-546 30 53

Bokförlaget Semic startade sin verksamhet i juni 1950. Vi ger ut cirka 100 böcker per år om mat och dryck, handarbete, hobby och inredning, blommor och trädgård, djur och natur, sport och fakta samt böcker för barn och ungdomar, kalendrar och julklassiker. Vi trycker våra böcker i ovanligt stora upplagor, säljer dem till ovanligt bra priser och når ovanligt många läsare. Merparten av vår utgivning är svenska originalböcker. Bokförlaget Semics redaktion, marknadsavdelning och produktionsavdelning är förlagda till Sundbyberg. Semic är en del av Bonnierförlagen AB.