Drömmen om Italien

Maten, livet och trädgården i ett litet hus i Italien

Följ med Sanna Töringe till hennes paradis i ett litet hus på den italienska klacken. I boken Medelhavsmat i solen bjuder hon på enkla recept med havets läckerheter och solmogna grönsaker från den lokala marknaden. Du lär dig grunderna i italiensk matlagning, vilka kryddor som får smaklökarna att jubla och att hitta örterna med det lilla extra. Samtidigt delar Sanna med sig av sin personliga berättelse om hur det är att skaffa och bo i ett litet stenhus omgärdat av en prunkande trädgård på landsbygden i Apulien.

Sanna Töringe har skrivit en rad lyriska böcker om mat och trädgård, bland annat Köksträdgården, Drömmen om en trädgård, Vintermat och Citroner och rosmarin i mitt kök - smaker från Österlen och Italien. Sanna pendlar mellan Österlen i Skåne och Apulien i Italien och här välkomnas vi till hennes hus bland olivlundarna och ett medelhavskök att längta efter.

Utgivning: 2020-09-23

Isbn: 9789155268893