Efterlängtad uppföljare är här!

Morrigan Crows magiska äventyr fortsätter i Wundersmeden - Morrigan Crow & den hemliga kraften.

Magi, äventyr, vänskap, knasig humor och hisnande faror - följ med till Nevermoor!

Morrigan Crow har besegrat sin förbannelse. Hon har klarat utmaningarna och ska få gå i Nevermoors magiska skola, Wundersamfundet.

Äntligen har hon chansen att för första gången i sitt liv vara med i en gemenskap och få vänner. Men allt blir fel. När de andra eleverna får veta vad Morrigans hemliga talang är vill ingen ha med henne att göra. Och när flera personer försvinner får hon genast skulden. Morrigan måste bevisa att hon är oskyldig. Hon måste lära sig att styra sin underliga kraft och visa att hon hör hemma i sin nya skola. Annars kan hon bli reglerad och förlora det enda hem hon någonsin har haft.

Wundersmeden - Morrigan Crowe & den hemliga kraften är andra boken i serien Nevermoor. En fantasyserie för barn 9 - 12 år.

Utgivning: Februari

Författare: Jessica Townsend

Översättare: Carina Jansson

Omslag: Mats Minnhagen

Den internationella supersuccén!

"Bättre än Harry Potter, ja kanske. Det är hur som helst en strålande arvtagare."(BTJ)

Bokförlaget Semic startade sin verksamhet i juni 1950. Vi ger ut cirka 80 böcker per år om mat och dryck, handarbete, hobby och inredning, blommor och trädgård, djur och natur, sport och fakta samt böcker för barn och ungdomar, kalendrar och julklassiker. Vi trycker våra böcker i ovanligt stora upplagor, säljer dem till ovanligt bra priser och når ovanligt många läsare. Merparten av vår utgivning är svenska originalböcker. Bokförlaget Semics redaktion, marknadsavdelning och produktionsavdelning är förlagda till Sundbyberg. Semic är en del av Bonnierförlagen AB.