Från rost till absolut toppskick - för alla som älskar bilar!

Bilar - alla tiders nostalgitripp

Ett liv med gamla bilar

I denna jubileumsbok finner du berättelsen om nästan alla Peter Haventons bilar. Det är en omväxlande resa författaren gjort samtidigt som han sedan slutet av 70-talet skrivit 36 böcker i serien Bilar med fotografier från förr under dessa 40 år. Peter har onekligen levt som han lärt - för honom har det ständigt varit gamla bilar, mer eller mindre körbara, ofta i behov av bogsering och flyttning från en lada till en annan. Gammelbilshobby av bästa slag helt enkelt. Så här drygt 50 år efter hans start som diversebilsköpare är det en sak som vi ska vara extra glada över: han hade nästan alltid kameran till hands! Utan bilderna hade denna bok aldrig blivit verklighet.

Utgivning: Oktober

Isbn: 9789155267155

Bokförlaget Semic startade sin verksamhet i juni 1950. Vi ger ut cirka 80 böcker per år om mat och dryck, handarbete, hobby och inredning, blommor och trädgård, djur och natur, sport och fakta samt böcker för barn och ungdomar, kalendrar och julklassiker. Vi trycker våra böcker i ovanligt stora upplagor, säljer dem till ovanligt bra priser och når ovanligt många läsare. Merparten av vår utgivning är svenska originalböcker. Bokförlaget Semics redaktion, marknadsavdelning och produktionsavdelning är förlagda till Sundbyberg. Bokförlaget Semic är en del av Bonnierförlagen AB.