Hela middagen på grillen!

Grilla mer! Bbq, kött, fisk, vego, tillbehör & såser

Per Ehrlund, en av Sveriges bästa och rutinerade grillare, är tillbaka med en ny glödhet, grillbok där långt mer än konsten att grilla en köttbit till perfektion lärs ut. Här lagas också mustig böngryta, helgrillad fisk, tacos med hemgjorda majstortillas, rökta rotsaksgratänger, low and slow-klassiker som short ribs och kycklingvingar, Louisiana-inspirerade bbq-såser och mycket mer - allt på gallret till en vanlig grill. Det är enkelt, det blir otroligt gott och du slipper vändorna till köket.

Så samla vändorna runt glöden, dra igång en skön spellista och ladda grillen med allt du gillar. För ALLT går att grilla - och kombinera lite som du vill.

Din grill, din glöd, du bestämmer!

Per Ehrlund är en av de mest anlitade grillinstruktörerna som finns i Sverige. Reser landet runt och håller kurser och inspirerar med sin gedigna grillerfarenhet. Han har också vunnit flera utmärkelser i olika BBQ-tävlingar, tävlat både i SM och VM. Per har också medverkat i olika produktioner både i teve och radio. Det här är Pers andra grillbok efter succén med Grilla på riktigt!

Foto: Ulf Huett

Utgivning: 4 April

Bokförlaget Semic startade sin verksamhet i juni 1950. Vi ger ut cirka 80 böcker per år om mat och dryck, handarbete, hobby och inredning, blommor och trädgård, djur och natur, sport och fakta samt böcker för barn och ungdomar, kalendrar och julklassiker. Vi trycker våra böcker i ovanligt stora upplagor, säljer dem till ovanligt bra priser och når ovanligt många läsare. Merparten av vår utgivning är svenska originalböcker. Bokförlaget Semics redaktion, marknadsavdelning och produktionsavdelning är förlagda till Sundbyberg. Semic är en del av Bonnierförlagen AB.