Hjärnan - en slumrande superkraft!

Bli ett minnesgeni med Jonas von Essen

Äntligen är den tvåfaldiga världsmästaren i minne, Jonas von Essen, tillbaka med en ny bok!

Superminnet är inget han är född med, det har han tränat upp. I den här boken får du med hjälp av fantastiska minnestekniker på ett häpnadsväckande och underhållande sätt lära dig en massa spännande fakta om allt från geografi och historia till rymden, siffror och japanska. Genom mängder av praktiska övningar och exempel visar Jonas hur enkelt det är att komma ihåg allt möjligt när man vet hur man ska göra. På köpet kommer både din skolgång, arbetsliv och och din vardag att bli såväl lättare som roligare!

Det här är Jonas von Essens andra bok.

Om:

Jonas von Essen, född 1991, är tvåfaldig världsmästare i minne och innehavare av det svenska rekordet i pi (50 000 decimaler). Han har också tränat minneslandslag i Nordafrika, gjort bilreklam i Australien och memorerat valnötter inför miljonpublik i kinesisk tv. Men innan han stötte på de de tekniker som beskrivs i Så får du ett superminne! och Bli ett minnesgeni! var han precis lika glömsk som alla andra. Idag har Jonas tagit ett uppehåll från sina lärarstudier för att föreläsa om sina minnestekniker.

Foto: Stefan Edetoft

Utgivning: September

Bokförlaget Semic startade sin verksamhet i juni 1950. Vi ger ut cirka 80 böcker per år om mat och dryck, handarbete, hobby och inredning, blommor och trädgård, djur och natur, sport och fakta samt böcker för barn och ungdomar, kalendrar och julklassiker. Vi trycker våra böcker i ovanligt stora upplagor, säljer dem till ovanligt bra priser och når ovanligt många läsare. Merparten av vår utgivning är svenska originalböcker. Bokförlaget Semics redaktion, marknadsavdelning och produktionsavdelning är förlagda till Sundbyberg. Semic är en del av Bonnierförlagen AB.