Höstens bästa recept!

Hösten bjuder in till värmande grytor, mustiga soppor och doften av nybakat bröd för hela familjen.

I Lena Söderströms fantastiska bok Grytor - Från lättlagat till lyx bjuds recept med råvaror som spänner från det enkla och billiga till det lite lyxigare, grytor med inspiration från världens alla hörn och något för alla smaker. Här finns grytor med kött, kyckling, korv, fisk, skaldjur, grönsaker, bönor och mycket mer gott och mättande.

Ur innehållet: Marockansk lammgryta med grönsaker, Höstig köttgryta med grillpaprika, Grytstekt cocktailkyckling, New Orleans Crawfish Boil, Georgisk gryta med lamm och örter, Biff Stroganoff, Rödbetsratatouille med fetostströssel, Grytgratäng med potatis, selleri och spenat, Älggryta, Salsiccia Bolognese, Kimchi- och tofugryta och mycket mer.

ISBN: 978-91-552-6561-8
Smakprov

I Soppa - och allt det goda till bjuder Kristina Eriksson på mättande och varma soppor med smaker från hela världen, men också på de goda tillbehören.

Ur innehållet: Grönkåls- och linssoppa med pepparrot, Blomkålssoppa, Slät kantarellsoppa med ädelost och krutonger, Rödbetssoppa med ingefära och kryddad kyckling, Palsternackssoppa med libanesiska smaker och räkspett, Bön- och chorizosoppa från Mexiko, Persisk lammfärs- och linssoppa med torkad lime, Blåmusselsoppa med cider, Fisk- och havskräftssoppa med timjan, Broccoli- och avokadosoppa med parmesan, Tomatsoppa med mozzarella och rucolaolja, Ash – afghansk kycklingfärssoppa.

Här finns recept på värmande ribollita

ISBN: 978-91-552-6577-9
Smakprov

Linda Andersson driver en av Sveriges största bakbloggar med flera hundratusen besökare varje vecka, Lindas Bakskola.

Lindas bröd & kakor - De 50 populäraste recepten är en riktigt pålitlig bakbok med ljuvligt doftande nybakta mjuka kakor, kladdkakor, pajer, cheesecakes, muffins, tårtor, matbröd, limpor, frukostbröd och frallor – njutning för alla tillfällen!

ISBN: 978-91-552-6579-3
Smakprov

Press- och marknadskontakt: Malin Tiselius, malin.tiselius@semic.se, 076-546 30 53

Bokförlaget Semic startade sin verksamhet i juni 1950. Vi ger ut cirka 80 böcker per år om mat och dryck, handarbete, hobby och inredning, blommor och trädgård, djur och natur, sport och fakta samt böcker för barn och ungdomar, kalendrar och julklassiker. Vi trycker våra böcker i ovanligt stora upplagor, säljer dem till ovanligt bra priser och når ovanligt många läsare. Merparten av vår utgivning är svenska originalböcker. Bokförlaget Semics redaktion, marknadsavdelning och produktionsavdelning är förlagda till Sundbyberg. Semic är en del av Bonnierförlagen AB.