Jane och gåtornas hus

Kristin Cashore, författare till populära succéserien De utvalda, är tillbaka! Jane och gåtornas hus är en slående roman om sorg, äventyr, kärlek och om att befinna sig i en värld med ändlösa möjligheter.

Jane har vuxit upp med sin moster Magnolia, som nu är försvunnen. En gång sa moster Magnolia till Jane: ”Om någon någonsin bjuder med dig till Tu Reviens, lova mig att du åker.”

Så när Janes stormrika vän Kiran bjuder Jane till sin familjs ö där det enorma huset Tu Reviens finns, tackar hon ja. Det förändrar allt.

Huset är en labyrint, fyllt av mysterier och människor med dolda motiv. Och vad Jane inte vet är att varje val hon gör får stora konsekvenser …

Ett nytt mästerverk av Kristin Cashore, som gjort succé över hela världen med sin fantasyserie De utvaldaJane och gåtornas hus är en New York Times bestseller som hyllats av kritikerna. Den liknar ingenting annat du tidigare läst.

ISBN:978-91-552-6471-0
Utgivning: September

Smakprov

Press- och marknadskontakt: Malin Tiselius, malin.tiselius@semic.se, 076-546 30 53

Bokförlaget Semic startade sin verksamhet i juni 1950. Vi ger ut cirka 80 böcker per år om mat och dryck, handarbete, hobby och inredning, blommor och trädgård, djur och natur, sport och fakta samt böcker för barn och ungdomar, kalendrar och julklassiker. Vi trycker våra böcker i ovanligt stora upplagor, säljer dem till ovanligt bra priser och når ovanligt många läsare. Merparten av vår utgivning är svenska originalböcker. Bokförlaget Semics redaktion, marknadsavdelning och produktionsavdelning är förlagda till Sundbyberg. Semic är en del av Bonnierförlagen AB.