Laga mat som en italienare!

Äkta italiensk matlagning från grunden

PASTA, PIZZA, ANTIPASTI, GELATO....Det är inte för inte som det omfattande italienska köket är känt och älskat världen över! Här bjuds det på en djupdykning i härliga råvaror, smaker och dofter som förgyller hela din vecka. Lär dig allt från hur du gör fylld pasta från grunden och underbart krämig italiensk glass (med eller utan glassmaskin) till hur du lagar snabba vardagsrätter och festliga måltider som imponerar på vem som helst. Eller vad sägs om lammkotletter med myntapesto eller en risotto med gorgonzola och päron?

Samantha Santambrogio-Öberg är kokboksförfattaren som till vardags håller matlagningskurser i italiensk matlagning.

Kärleken förde Samantha till Sverige och det är här hon driver sitt företag Al Dente..

Foto: Karolina Olsson Haglund

ISBN. 9789155267933

Utgivning: 2020-04-22

Bokförlaget Semic startade sin verksamhet i juni 1950. Vi ger ut cirka 80 böcker per år om mat och dryck, handarbete, hobby och inredning, blommor och trädgård, djur och natur, sport och fakta samt böcker för barn och ungdomar, kalendrar och julklassiker. Vi trycker våra böcker i ovanligt stora upplagor, säljer dem till ovanligt bra priser och når ovanligt många läsare. Merparten av vår utgivning är svenska originalböcker. Bokförlaget Semics redaktion, marknadsavdelning och produktionsavdelning är förlagda till Sundbyberg. Semic är en del av Bonnierförlagen AB.