Maten är klar!

Laga gott och enkelt till familjen

I den här boken får vi ta del av Linda Letelier Hanssons bästa familjerecept!

Linda har fem barn och driver restaurangen Lindas Fingermat. Ibland finns det mer tid och ibland mindre tid för att laga mat och då gäller det att ha smarta lösningar när helgens och vardagarnas måltider ska lagas - knep som inte kompromissar med smaken eller kvalitén. Linda utgår i de flesta fall från en eller ett par huvudråvaror som sedan används till ytterligare två eller tre rätter. Vardagsrätterna går lite snabbare att laga och helgmaten får ta lite längre tid. Givetvis finns det även smarriga efterrätter. Bland recepten hittar vi biffmacka, chicken nuggets med sötpommes, fondue, gnocchi, gravad lax, marängsviss, pizzabullar, poké bowl och rocky road-glass och många fler härliga rätter för familjen.

Linda Letelier Hansson driver den populära restaurangen Lindas Fingermat i Skanörs hamn och är även känd från Sveriges mästerkock. 2021 års bok i samarbete med Bokförlaget Semic, Festliga buffér kom på en stark tredje plats i tävlingen Gourmand awards i kategorin "Entertainment". 2019 kom Lindas första bok "Comfort food: från Chile till Skanör" utgiven på Kakao Förlag. Har ni vägarna förbi rekommenderas ett besök på restaurangen som serverar några av Sveriges allra bästa burgare!

Utgivning: 2022-08-24

Foto: Carin Pålsson