Modern husman till vardag och fest

God, vällagad husmanskost med en ny twist!

Madeleine Landley, som driver en av Sveriges största matbloggar, Landleys kök, är tillbaka med en kokbok om det hon tycker om att laga allra mest; husman. God, vällagad och värmande mat som har funnits på våra tallrikar i generationer – men med en ny, modern twist, så klart! Här finns husmanskost med eller utan kött, både till vardagsmiddagen och de tillfällen då du vill bjuda gästerna på något extra lyxigt.

Bland recepten i boken finns exempelvis hemgjorda fiskbullar med hummersås, falukorv i ugn med ost, tomat, kapris och jalapeños, en kryddig tomat- och paprikasoppa samt en lammstek som serveras med rotselleripuré, linser och fetaost. Alla recept är enkla och kräver sällan några speciella verktyg. Detta är mat som vem som helst kan laga!

Madeleine Landley är receptkreatör och matfotograf och driver en av Sveriges största matbloggar, Landleys kök. Här finns allt från recept till tips och trix i köket. Madeleines matfilosofi är det ska vara enkelt och roligt att laga mat – och förstås gott att äta – och hon vill inspirera fler att våga sig in i köket.

Utgivning: 2024-09-10  ISBN: 9789155273378