Sticka fler vantar med Knitting Lotta!

Ännu fler coola mönster

I den här nya boken hittar du sexton nya vantmönster av Knitting Lotta. Dröm om sommaren och låt hibiskusar, nyckelpigor och ananaser värma dina händer i kylan. Eller varför inte låta Greta Garbo, Janis Joplin eller Albert Einstein följa med på vinterpromenaden? Boken innehåller pedagogiska beskrivningar, lekfulla och inspirerande bilder, koder att skanna med korta instruktionsfilmer och underfundiga små texter - allt i Lottas egen anda.

Lotta Lundin är formgivaren som började sticka unika mönsterbeskrivningar. I dag driver hon det populära instagramkontot @knittinglotta med över 50 000 följare och har medverkat i internationella stickböcker med mönster som Star Wars. Sticka fler vantar med Knitting Lotta är hennes andra bok i Sverige och tillsammans med Bokförlaget Semic.

Utgivning: 2022-08-30

Foto: Lotta Lundin