Sticklingar, krukväxter & frön - inne och ute

Bli din egen plantskola!

Att föröka växter är både roligt, billigt och klimatsmart! Med inspirerande bilder och lättförståeliga steg för steg-instruktioner är detta den perfekta guiden till växtförökning. Lär dig allt om att ta sticklingar, olika tekniker för att dela växter och hur du bäst samlar in frön för att få nya fina plantor nästa säsong. Ett roligt, billigt och klimatsmart sätt att få fler växter på fönsterbrädan och i trädgården. Dessutom tips på hur du bäst tar hand om dahliaknölarna, fixar gratis häckplantor och får vårens blommande lökar att återkomma år efter år.

Susanna Rosén är trädgårdsjournalist, fotograf och biolog bosatt i Sollentuna. Hon har författat över tjugo böcker om växter och odling.

Utgivning: 2023-03-02

Foto: Susanna Rosén Form: Monica Sundberg