Vikingar

Allt du vill veta om vikingar

Följ med på en resa genom historien och vikingarnas framfart över hela världen. Vilka var de egentligen? Hur såg vardagslivet ut i en vikingaby och vad trodde vikingarna på? Sköldmöer och kvinnliga krigare, fanns de på riktigt? I den här boken får du veta allt om vikingarnas liv, runor, mytologi, asatro, vapen, krigare, resor och erövrade skatter. Läs mer om vikingarnas inflytande världen över och hur arvet från vikingarna lever vidare idag. Storslagna illustrationer och fascinerande fakta av Peter Bergting!

Peter Bergting föddes i Åmål 1970 och är Sveriges mest kända och etablerade fantasytecknare. Peter har gjort bokomslag till Harry Potter, Ronja Rövardotter och Sagan om ringen och många fler. Författat och illustrerat egna serier som Legenden om Morwhayle, Trolldomsakademien och de tidigare illustrerade faktaböckerna i serien Drakar, Monster och Skräck.

Utgivning: 2023-09-13   ISBN: 9789155272432