Vilda smaker från skog och hav!

Vilt till veckans alla dagar

Lyxa till måltiderna med med vilda smaker! Här finns råvaror från skog, hav och mark i form av härliga långkok, snabb vardagsmat och läckra smårätter att inleda middagen med. Bland de ca 40 recepten hittar du klassiska svenska smaksättare men också influenser från Asien till Mellanöstern. Vad sägs om en gratinerad älggryta med pommes duchesse, mangoglaserade dovhjortsinnanlår med stekta nudlar, en skummig ostronsoppa med vattenkrasse och sashimi gjord på torsk?

Anders Levén är en av Sveriges mest namnkunniga kockar, känd från tv, radio och tidningar. I snart trettio år har jakt och vilt varit hans stora intresse och det här är hans tredje bok i ämnet med Bokförlaget Semic.

Foto: Magnus Skoglöf

Recensionsdatum: 2021-08-18