Berätta din historia med rätt kuvert.

Nu lanserar kuverttillverkaren Bong kampanjen ”En kuverthistoria” för att påminna kreatörer om att kuvert kan förmedla fler känslor än man kanske tänker på.

I kampanjen får mottagaren elva adresserade kuvert som tillsammans berättar en historia.

– Vi ville påminna kreatörer och tryckeribranschen om de känslor som ett kuvert kan förmedla. Och även om vi lever i en digital värld så är direktmarknadsföring och postala utskick fortfarande väldigt viktigt. Jag anser att en lyckad kampanj innehåller både fysisk och digital kommunikation, berättar Henrik Wahlgren, Senior Sales Account Manager på Bong.

– Idén bygger på att berätta en historia där kreatören själv står i centrum, genom specialdesignade kuvert. För en gångs skull får kuvertet vara hjälte och vi vill visa att Bong kan ta fram alla slags kuvert man kan tänka sig. Det går också att följa berättelsen och se hur vi tagit fram kuverten på http://bongkuvert.se/, berättar Elin Lindecrantz, AD på Mecka.

”En kuverthistoria” är framtagen i samarbete med Mecka Reklambyrå och lanseras den 21 mars med DR, webbplats och annonser.

Kontakt:
Henrik Wahlgren
Senior Sales Account Manager
E-post: henrik.wahlgren@bong.com

Bong Sverige AB
Vikingavägen 17 C
SE-133 33 Saltsjöbaden
www.bong.se

Om Bong Sverige AB
Bong är det ledande specialförpacknings- och kuvertföretaget i Europa som erbjuder lösningar för distribution och paketering av information, reklamerbjudanden och lätta varor. Koncernen omsätter ca 3,5 miljarder kronor, har ca 2.500 anställda i 15 länder. Sverige, Norge, Danmark, Finland, Estland, Lettland, Frankrike, Storbritannien, Holland, Belgien, Tyskland, Polen, Luxemburg, Spanien och Ryssland.. Bong har framför allt i norra Europa mycket starka marknadspositioner och har egna säljorganisationer i tretton europeiska länder. Koncernen ser intressanta möjligheter till fortsatt expansion och utveckling. Bong är ett publikt bolag och aktien är noterad på NASDAQ OMX, Stockholm (Small Cap)