• Bong AB/

Bong AB (publ) erhåller godkännande från obligationsinnehavarna i det skriftliga förfarandet under sina utestående obligationer med ISIN SE0016829642

Bong AB (publ) (”Bolaget”) meddelar idag att man har mottagit ett tillräckligt antal röster från obligationsinnehavarna av sina utestående obligationer utgivna i oktober 2021 med ISIN SE0016829642 (”Obligationerna”) i det skriftliga förfarande som initierades den 25 September 2024 (det ”Skriftliga Förfarandet”), samt att en tillräcklig majoritet har röstat för förslaget i det Skriftliga Förfarandet om att justera villkoren för Obligationerna.

I det Skriftliga Förfarandet efterfrågades obligationsinnehavarnas godkännande rörande en förlängning av Obligationernas löptid samt vissa följdändringar av detta och att Bolaget över tid har eller kommer att återköpa vissa Obligationer över marknaden. Villkoren för Obligationerna gäller i ändrad lydelse från och med idag, den 1 oktober 2024, och avspeglar godkännandet av förslaget (de ”Ändrade Villkoren”). De Ändrade Villkoren finns tillgängliga på Bolagets hemsida och Agentens hemsida.

För ytterligare information kontakta Carsten Grimmer, CFO i Bong AB. Tfn (växel) 044-20 70 00.