• Bong AB/

Bong AB (publ) initierar skriftligt förfarande i syfte att ändra villkoren för utestående obligationer med ISIN SE0016829642

Bong AB (publ) (”Bolaget”) meddelar idag att Bolaget har initierat ett skriftligt förfarande (det ”Skriftliga Förfarandet”) bland obligationsinnehavarna av sina utestående obligationer utgivna i oktober 2021 med ISIN SE0016829642 (”Obligationerna”) i enlighet med villkoren för Obligationerna genom att instruera Nordic Trustee & Agency AB (publ) (”Agenten”), i egenskap av agent under Obligationerna, att skicka ett meddelande om Skriftligt Förfarande inklusive röstningsinstruktioner till direktregistrerade ägare och registrerade förvaltare av Obligationerna i Bolagets skuldbok förd av Euroclear Sweden per den 24 september 2024.

I det Skriftliga Förfarandet efterfrågas obligationsinnehavarnas godkännande att justera villkoren för Obligationerna rörande en förlängning av Obligationernas löptid samt vissa följdändringar av detta och att Bolaget över tid har eller kommer att återköpa vissa Obligationer över marknaden. För mer information om det Skriftliga Förfarandet och en mer detaljerad beskrivning av föreslagna ändringar hänvisas till meddelandet om Skriftligt Förfarande på Bolagets webbplats och Agentens webbplats.

Utfallet av det Skriftliga Förfarandet kommer att offentliggöras i ett pressmeddelande i samband med att det Skriftliga Förfarandet avslutas. Avstämningsdagen för att vara berättigad att rösta är den 30 september 2024 och röstningsfristen löper ut kl. 15:00 CEST den 14 oktober 2024.

För frågor gällande förslagen i det Skriftliga Förfarandet, vänligen kontakta Bolaget på carsten.grimmer@bong.com; +49 (0)1 73 86 08 48 6.

För frågor kring administrationen av det Skriftliga Förfarandet, vänligen kontakta Agenten på voting.sweden@nordictrustee.com.