Bravura öppnar kontor i Jönköping

Rekryterings- och bemanningsföretaget Bravura öppnar kontor i Jönköping. Etableringen är ett steg i expansionen där man skapar ett geografiskt steg närmare företag och arbetssökande i region Jönköping. Bravuras VD Martin Sander hoppas att etableringen ska leda till fortsatt tillväxt och utökade kundsamarbeten, som i sin tur kan skapa fler arbetstillfällen och bidra till näringslivet i regionen. Kontoret öppnar den 16 februari och blir Bravuras femte kontor i Sverige.

”Vi ser Jönköping som en tillväxtregion med stor potential och vi har idag redan samarbeten med företag i området. En fysisk närvaro ger oss möjlighet att stärka relationerna ytterligare. Vi ser även stor potential i att skapa nya kundsamarbeten och arbetstillfällen i Jönköpingsregionen.” – säger Martin Sander, VD på Bravura

Idag rekryterar Bravura medarbetare till totalt 11 tjänster hos olika företag i Jönköping. De områden man just nu rekryterar inom är IT, ekonomi, administration, teknik, försäljning och bygg. Se alla tjänster här: https://jobb.bravura.se/lediga-jobb/?cities=537901

Kontoret i Jönköping ligger på Järnvägsgatan 9 och det är idag två personer som jobbar där, men med ambitionen att inom ett år vara minst 5-10 medarbetare som jobbar med att matcha kompetens mot de behov som finns i regionen.

”Vi känner oss lite som en start up inom Bravura. Vi bygger från grunden fast med alla förutsättningar som kommer med att vara en del av Bravura Sverige AB. Vårt mål är att så snabbt som möjligt komma in på marknaden och börja leverera värde till våra kunder och kandidater.” säger Dennis Ericson, Regionsansvarig på Bravura Jönköping.

Fakta om Bravura

• Grundat 2008
  • Rekryterar kompetens åt företag inom tjänstemannaområdet
  • Di Gasell 2013, 2014, 2015, 2016