Bricknode årsredovisning 2021

Bricknode har idag publicerat sin årsredovisning för 2021.

Årsredovisningen bifogas detta pressmeddelande och finns tillgänglig på: https://www.bricknode.com/sv/investerare/finansiella-rapporter-kalender/

Helåret 2021

• Framgångsrik börsnotering genomförd med första dag för handel den 9 november 2021
  • Nettointäkterna ökade med 33 procent till 15 385 (11 578) TSEK
  • Net revenue retention rate uppgick till 115 procent
  • Rörelseresultatet uppgick till -8 459 (-113) TSEK och marginalen uppgick till -55 (-1) % som ett resultat av stora investeringar i bolagets tillväxt
  • Resultat per aktie uppgick till -1,39 (-0,10) SEK
  • Avtal undertecknat med stor internationell investmentbank
  • Första family office kunden introducerad
  • Två nya fintech-bolag tillagda till plattformen
  • Flera viktiga rekryteringar av systemutvecklare och produktexperter för att stödja bolagets utveckling och försäljningstillväxt

Stefan Willebrand, VD och grundare

stefan@bricknode.com

+46 8 122 086 87

Amudova AB

info@amudova.se

Om Bricknode

Bricknode är ett B2B-fokuserat SaaS-företag som tillhandahåller en skalbar, molnbaserad mjukvara som gör det möjligt för finansiella företag att lansera digitala produkter i snabb takt. Plattformen gör det enkelt för kunder att bygga eller utveckla nästan vilken finansiell produkt som helst med fullständig lösning för kapitalförvaltning, aktiehandel, fonder, utlåning och inlåning. Företaget erbjuder också outsourcinglösningar för back-office-administration. Bricknode grundades 2010 och stöder finansiella företag globalt. Läs mer på bricknode.comLinkedIn och Twitter.