Bricknode delårsrapport första kvartalet 2022

Bricknode publicerar idag sin delårsrapport för perioden januari–mars 2022. Rapporten bifogas i detta pressmeddelande och finns tillgänglig på bolagets hemsida.

Första kvartalet 2022 i korthet

• Nettointäkterna ökade med 24 procent till 4 671 (3 765) TSEK
  • Net Revenue Retention rate uppgick till 107 (103) procent
  • Resultat per aktie uppgick till -0,41 (-0,13) SEK
  • Rörelseresultatet (EBIT) uppgick till -3 962 (-908) TSEK och marginalen till -85 (-24) procent
  • Avtal tecknat med B2B-lånebolag

Vd Kommentar, Stefan Willebrand och Erik Hagelin

”Första kvartalet 2022 var ett toppenkvartal på Bricknode! Våra säljaktiviteter har resulterat i  en kraftigt utökad pipeline  med internationella leads och gjort många potentiella kunder medvetna om vårt varumärke. Vi skulle vilja hjälpa dem att se och förstå hur enkelt det kan vara att bygga upp sin egen finansiella verksamhet med hjälp av Bricknode-plattformen.

Vad gäller de finansiella siffrorna såg vi en fortsatt hög net revenue retention rate på 107 procent, och nettointäkterna ökade med 24 procent till 4 671 TSEK.

Alla på Bricknode är nu inriktade på vårt enda mål – att uppnå lönsamhet. Det sägs allmänt att om du har mer än tre mål och prioriteringar, så har du inga prioriteringar alls. Av den anledningen har vi just nu förenklat det till bara ett enda mål på Bricknode.

Tillskottet av fler medlemmar i teamet i slutet av 2021 har gjort det möjligt för oss att lägga till fler produkter i portföljen. Dessa produkter har kortare försäljningscykler och kan användas av en bredare publik över hela världen, både med och utan regulatoriska licenser.

Vi ser framför oss att vi kommer att börja se fördelarna med de nya produkterna under andra halvåret 2022 och de här initiativen kommer att göra vår intäktstillväxt mer jämn. I dagsläget, när Bricknode Broker leder vår produktportfölj, kommer intäkterna i omgångar från nya kunder och växer sedan automatiskt över tid till följd av en ökad användning bland befintliga kunder.

Vi fortsätter medinvesteringar i verksamheten och med tillväxtarbete enligt plan och nu ser vi fram emot att se resultatet av vår starka säljpipeline under årets andra del.”

Stefan Willebrand och Erik Hagelin presenterar bolaget i en webbsändning med live Q&A den 19 maj kl 13:00 CEST. Webcast registreringslänk.

Stefan Willebrand, VD och grundare

stefan@bricknode.com

+46 8 122 086 87

Amudova AB

info@amudova.se

Om Bricknode

Bricknode är ett B2B-fokuserat SaaS-företag som tillhandahåller en skalbar, molnbaserad mjukvara som gör det möjligt för finansiella företag att lansera digitala produkter i snabb takt. Plattformen gör det enkelt för kunder att bygga eller utveckla nästan vilken finansiell produkt som helst med fullständig lösning för kapitalförvaltning, aktiehandel, fonder, utlåning och inlåning. Företaget erbjuder också outsourcinglösningar för back-office-administration. Bricknode grundades 2010 och stöder finansiella företag globalt. Läs mer på bricknode.comLinkedIn och Twitter.

Denna information är sådan som Bricknode är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2022-05-19 08:00 CEST.