Bricknode förstärker styrelsen – rekryterar Fanny Wallér

Bricknode har utnämnt Fanny Wallér till ny styrelseledamot. Fanny har en lång bakgrund i finansvärlden och kommer att stärka styrelsen inom områdena kommunikation och marknadsföring

Bricknode har beslutat att utöka styrelsen med Fanny Wallér som har en lång och bred erfarenhet från finansvärlden. Hon har bland annat varit Kommunikationsdirektör i Länsförsäkringar, Marknadsdirektör i Intrum och Marknads- och försäljningschef i SEB Retail Banking. Med sin bakgrund och erfarenhet blir Fanny ett viktigt tillskott till styrelsen i Bricknode.

Bricknode har utvecklat en skalbar och molnbaserad plattform som möjliggör för finansiella tjänsteföretag att skapa moderna digitala finansiella produkter till allmänheten.

Bricknode som grundades 2010, växer snabbt och idag når man genom sina B2B kunder, över 70 000 slutkunder. Målsättningen är att under nästkommande tre år, mångdubbla antalet B2B kunder och exponentiellt öka antalet slutkunder som nås globalt.

Fannys profils profil passar perfekt när Bricknode går in i en intensiv marknadsföringsfas och expanderar globalt”, säger styrelseordförande Robert Lempka.

Utöver Fanny Wallér utgörs nu styrelsen i Bricknode av styrelseordförande Robert Lempka, vd Stefan Willebrand samt vice vd och CFO Erik Hagelin.

Kontakt
För mer information, välkommen att kontakta, vd Stefan Willebrand VD och grundare Bricknode. stefan@bricknode.com +46812208687

Om Bricknode
Bricknode (www.bricknode.com) är ett B2B-fokuserat SaaS-företag som tillhandahåller skalbara molnlösningar för bank och finans. Plattformen erbjuder komponerbar infrastruktur för finansiella institut och stöder digitalisering av processer inom dessa organisationer för att möjliggöra en sömlös slutanvändarupplevelse.