Bricknode lanserar erbjudande inom Peer-to-Peer utlåning

Bricknode (www.bricknode.com) lanserar idag ett nytt erbjudande där Bricknode Financial Systems används inom Peer-to-Peer utlåning. Tjänsten täcker både portaler för låntagare och långivare, administrationsinterface samt hantering av påminnelser, inkasso och kronofogdehantering.

Bricknode utvecklar och erbjuder en back end för företag inom FinTech och finansiella tjänster vilken täcker ett brett spann av back office relaterade aktiviteter och kan användas som en kärna för att bygga applikationer för slutkunder.

Bricknode expanderar sitt utbud av moduler för att täcka det snabbväxande området inom Peer-to-Peer utlåning genom att idag lansera en end-to-end lösning. Lösningen inkluderar portaler för låntagare och utlånare tillsammans med administrativa verktyg för att hantera återvinning av krediter, fakturering och design av kreditprodukter.

Bricknode erbjuder även outsourcingtjänster för att hantera administration av utlåningsverksamheten.

”Under de senaste 12 månaderna har vi fått en stor efterfrågan på lösningar inom Peer-to-Peer utlåning och därför lanserar vi nu en modul som täcker in detta segment. Peer-to-Peer industrin är fortfarande relativt ung och Bricknode har snabbt erhållit stor kunskap och erfarenhet inom det här området.” sade Stefan Willebrand, Exekutiv Ordförande av Bricknode.

Bricknode AB
Stefan Willebrand, Executive Chairman

Bricknode är ett ungt innovativt företag som fokuserar på finansiell mjukvara. Vi ska möjliggöra för våra kunder att leverera de bästa finansiella produkterna till sina kunder och partners på ett så effektivt sätt som möjligt.

Bricknode Financial Systems är ett molnbaserat affärssystem vilket gör det möjligt för värdepappersbolag och andra finansiella institutioner att etablera sig online och deltaga i Bricknodes nätverk och ekosystem. Bricknode är ett backbone inom FinTech.