Bricknode lanserar fullständig molnlösning för finansiella institut

Bricknode (www.bricknode.com) lanserade idag Software as a Service tjänsten Bricknode Broker (www.bricknodebroker.com) för finansiella institut där en lösning för onlinemäkleri kan startas med ett klick.

Historiskt har mäklarfirmor blivit tvingade att integrera flertalet mjukvarulösningar för att kunna lansera ett online mäkleri. Detta har resulterat i höga implementationskostnader och overhead. Bricknode Broker är den första internationella molnbaserade mjukvarutjänsten där finansiella institut kan starta online mäkleri inom några minuter.

Bricknode Broker innehåller en fullständig uppsättning av användargränssnitt vilka täcker back office, finansiell rådgivning och slutkundsportal. Bricknode Broker kan expanderas med add-on applikationer som kan aktiveras genom Bricknode Marketplace.

Om behov finns kan mäklarfirman till och med bygga sina egna appar med hjälp av den öppna API som finns i Bricknode Financial Systems eller integrera med befintliga system. Genom att använda pay-as-you-go modellen kan en mäklarfirma börja använda Bricknode Broker för så lite som 650 kr per månad samt aktivera eller avsluta funktioner i realtid.

Bricknode vill hjälpa privatpersoner och företag att förbättra sina finansiella liv. Bricknode gör detta genom att möjliggöra lansering av nya finansiella tjänster till marknaden. Bricknode tillhandahåller en molnbaserad plattform och ekosystem för partners som delar samma värderingar och övertygelse.

Bricknode avser att vara det främsta ekosystemet inom finans som en plattformsleverantör för finansiella institutioner, FinTech innovatörer, app-utvecklare och konsulter.

“Vi började genom att skapa ett nytt operativsystem för finansbranschen och nu lanserar vi våra första applikationer vilka är speciellt avsedda för olika användargrupper, som Bricknode Broker för online mäklare. Under 2017 kommer vi att följa upp med en lansering av Bricknode Advisor för rådgivare och Bricknode Fund Manager vilket är en komplett lösning för fondbolag där de kan administrera sina fonder och investerare.

Bricknode är en av få som erbjuder en komplett affärslösning för finansiella institut genom en ”betala för vad du använder”-modell. Jag anser att detta är enda vägen framåt for finansindustrin. Jag har själv drivit finansiella institut sedan 1998 och har tagit mig igenom de flesta problem som måste lösas vid driften av finansbolag.” sade Stefan Willebrand, VD och medgrundare av Bricknode.

Stefan Willebrand, VD och medgrundare