• Bricknode/

Bricknode möter ökande efterfrågan på molntjänster - anställer nya mjukvaruutvecklare

Finansbranschen genomgår en förflyttning mot molntjänster med stark efterfrågan från små till medelstora företag som vill hålla jämna steg med etablerade molnbaserade konkurrenter. För att möta utvecklingen utökar Bricknode sitt mjukvaruutvecklingsteam med fem nya resurser.

Branschskiftet till molnet kommer att hjälpa finansiella företag att förnya sig och snabbare uppfylla förändrade marknadskrav. Bricknode välkomnar därför fem nya medarbetare till sitt mjukvaruutvecklingsteam, lett av Joakim Platbarzdis, ny Head of Engineering and Product.

"Utvecklare är alltid en knapp resurs och vi är oerhört glada över att värva dessa nya teammedlemmar till Bricknode. Det är ett bevis på att vi är en attraktiv arbetsgivare, säger Stefan Willebrand, Bricknode Grundare & VD.

Platbarzdis kommer att ansvara för Bricknodes produktutvecklingsstrategi samt produkt- och utvecklingsteamet bestående av 19 personer. Han har stor erfarenhet av att arbeta med molntjänster efter att ha tillbringat mer än 11 år i ledande ställning på bland annat Episerver.

"Jag ser fram emot att stärka Bricknodes utveckling så att vi kan fortsätta leverera innovation till våra kunder. En bra kultur är avgörande för att uppnå fantastiska resultat och det kan vi göra på Bricknode, säger Joakim Platbarzdis.

Med i Platbarzdis team är Patrick Nel, Lead Designer och de seniora mjukvaruutvecklarna Ben McKernan, Henrik Lindström och Mikael Bergemalm. De nya teammedlemmarna tillför en mängd olika styrkor och erfarenhet inom SaaS och fintech från företag som Klarna, Gears of Leo, Optimizely och  Episerver.

Stefan Willebrand, VD och grundare

stefan@bricknode.com

+46 8 122 086 87

Twitter: @Steverino541

Amudova AB

info@amudova.se

Om Bricknode

Bricknode är ett B2B-fokuserat SaaS-företag som tillhandahåller en skalbar, molnbaserad mjukvara som gör det möjligt för finansiella företag att lansera digitala produkter i snabb takt. Plattformen gör det enkelt för kunder att bygga eller utveckla nästan vilken finansiell produkt som helst med fullständig lösning för kapitalförvaltning, aktiehandel, fonder, utlåning och inlåning. Företaget erbjuder också outsourcinglösningar för back-office-administration. Bricknode grundades 2010 och stöder finansiella företag globalt. Läs mer på bricknode.comLinkedIn och Twitter.