Bricknode på börsen. Vd startar Twitter-dialog

Molntjänstebolaget Bricknode listas idag på Stockholmsbörsen. Noteringen tecknades av över 1 400 personer inklusive bland andra Dr. Saeid Esmaeilzadeh, Lena Apler och Claes Hemberg.

"Att vår notering övertecknades 215% visar på ett starkt intresse för molntjänster i finansbranschen. För att vara fullt öppen kring frågor och fakta om molntjänster, svarar jag hela första dagen som börs-vd på mitt Twitter konto (@Steverino541). Jag kommer inte att kommentera runt aktiekursen med diskuterar gärna industrifrågor. Oavsett om du är investerare eller andra intresserade,” säger Stefan Willebrand, grundare & VD för Bricknode.

Närmaste åren räknar Bricknode med att en majoritet av finansbolag tar steget till molnet.

”Molntjänster kommer dramatiskt hjälpa konsumenter och bolag i finansindustrin. Vi kommer märka det i ökad service och säkerhet samt betydligt smartare tjänster”, säger Willebrand.

Finansbranschens huvudkompetens är kundrelationer och finansprodukter. Däremot inte IT, menar Bricknodes vd.

"Nu väntar skärpt konkurrens i finansvärlden. De finansbolag som fokuserar på sin huvudkompetens och lägger it i molntjänster kommer närmaste åren sticka ut med både skarpare och snabbare kundupplevelser,” säger Willebrand.

Adam Kostyál, Europeisk noteringschef på Nasdaq kommenterar:

"Det är spännande med företag som förändrar en bransch så som Bricknode gör genom sin molninfrastruktur för finansiella tjänster. Vi ser fram emot att följa bolaget på deras framtida tillväxtresa."

Stefan Willebrand, VD och grundare

stefan@bricknode.com

+46 8 122 086 87

Twitter: @Steverino541

Amudova AB

info@amudova.se

Om Bricknode

Bricknode är ett B2B-fokuserat SaaS-företag som tillhandahåller en skalbar, molnbaserad mjukvara som gör det möjligt för finansiella företag att lansera digitala produkter i snabb takt. Plattformen gör det enkelt för kunder att bygga eller utveckla nästan vilken finansiell produkt som helst med fullständig lösning för kapitalförvaltning, aktiehandel, fonder, utlåning och inlåning. Företaget erbjuder också outsourcinglösningar för back-office-administration. Bricknode grundades 2010 och stöder finansiella företag globalt. Läs mer på bricknode.com, LinkedIn och Twitter.