Bricknode släpper skatterapporteringsapp för finansbolag

Bricknode (www.bricknode.com) lanserar idag en skatterapporteringsapp för plattformen Bricknode Financial Systems vilken effektiviserar skattehantering för finansbolag.

Skatterapportering innehållande framtagning av kontrolluppgifter och K4-underlag har länge varit ett mycket resurskrävande område i finansbranschen. För att hålla jämna steg med uppdaterade regelverk och föråldrade back office system har konsulträkningarna oftast blivit höga. Bricknode har under många år arbetat med flertalet värdepappersbolag, fondbolag och andra finansiella institut och kunnat analysera de största bristerna. Resultatet av detta är en ny tilläggs-app som Bricknode idag lanserar i sitt marketplace och som automatiskt genererar skatterapportering och underlag med stor handlingsfrihet för dess användare.

Bricknode vill hjälpa privatpersoner och företag att förbättra sina finansiella liv. Bricknode gör detta genom att möjliggöra lansering av nya finansiella tjänster till marknaden. Bricknode tillhandahåller en molnbaserad plattform och ekosystem för partners som delar samma värderingar och övertygelse.

Bricknode avser att vara det främsta ekosystemet inom finans som en plattformsleverantör för finansiella institutioner, FinTech innovatörer, app-utvecklare och konsulter.

“Vi har länge känt en stor frustration över att våra kunder har behövt lägga ned stora resurser efter årsskiftet för att åstadkomma sin skatterapportering utan att ha tillgång till bra verktyg. Ofta har det resulterat i att back office personal har fått arbeta direkt med mjukvaruutvecklare för att komma i land med sin rapportering. I och med dagens lansering ska vi kunna spara hundratals arbetstimmar åt våra kunder.” sade Stefan Willebrand, VD och medgrundare av Bricknode.

Bricknode AB

Vi har länge känt en stor frustration över att våra kunder har behövt lägga ned stora resurser efter årsskiftet för att åstadkomma sin skatterapportering utan att ha tillgång till bra verktyg. I och med dagens lansering ska vi kunna spara hundratals arbetstimmar åt våra kunder.
Stefan Willebrand, VD & Medgrundare