Nasdaq Nordic Fund Market lanseras på Bricknode

Nasdaq Nordic Fund Market (NFM) lanseras nu på Bricknode Marketplace. Därmed kan Skövdeföretaget Bricknodes användare nyttja kopplingen för att bli kunder hos Nasdaq och göra affärer med mer än 5000 fonder i EU-området. För Bricknode är integrationen en bekräftelse på företagets position som en av världens ledande utvecklare av finansiella verktyg.

– Vår målsättning är att bli det främsta molnbaserade ”ekosystemet” för finansiella företag, institutioner, fintech-innovatörer och apputvecklare. Att integrera Nasdaqs system med våra ser vi som ett kvitto på att vi är på god väg, kommenterar Bricknodegrundaren Stefan Willebrand.

För användarna innebär integrationen av NFM att Bricknodes molnbaserade tjänster blir än mer användbara. Genom Nasdaq kan kunden välja mellan två tjänster, NFM Order Routing för automatiserad hantering av fondordrar eller NFM Full Service som dessutom har stöd för settlement, betalningar, fondflyttar, ersättningar och avstämningar.

Stefan Willebrand igen:

– Genom att NFM integrerats med Bricknodes plattform blir Nasdaqs tjänst tillgänglig via Bricknodes API. Det ser vi som en stor fördel, inte minst eftersom det möjliggör smidig utveckling av tredjepartsappar.

Vi är lika Google på så vis, även vi tror på öppna plattformar. Vi vill att användarna själva ska se möjligheter och utveckla nya produkter och tjänster ovanpå det ”operativsystem” vi tillhandahåller. Nya integrationer skapar mervärde för användare och partners. Nasdaq NFM är ett exempel på det.

Stefan Willebrand, CEO, and Co-Founder

Bricknode är en del av den revolutionen, men vi har också ett annat mål: Att göra finansvärlden roligare.

Vårt motto är ”put the fun in finance”.  Vårt ekosystem för Fin Tech ger finansbranschens aktörer en problemfria miljö där de kan mötas och skapa värde för varandra – och för sina kunder.

Stefan Willbrand