• Bricknode/

Sigmastocks och FPJ Financial Services lanserar unik investeringstjänst med Bricknode Broker som kärnsystem

Sigmastocks och FPJ Financial Services har nyligen lanserat en unik robo-rådgivningstjänst som erbjuder direktinvesteringar i aktier. Som kärnsystem används Bricknode Broker (www.bricknode.com) genom API integration vilket ger fullständigt stöd för aktiehandel på världens olika börser.

Sigmastocks och FPJ Financial Services (”FPJ”) har nyligen lanserat en unik tjänst, en robo-rådgivningstjänst där kundernas kapital investeras direkt i aktier i stället för fonder.

Sigmastocks har byggt kundonboarding tillsammans med kundportalen vilket har integrerats med Bricknode Broker via API.

FPJs robo-rådgivare som drivs av Sigmastocks teknik hanterar kunders tillgångar och tjänsten har fått ett varmt välkomnande på marknaden. Bara några veckor efter lanseringen har tjänsten attraherat nästan 1 000 kunder. "Det känns som många har väntat på detta", säger August Schmitz, VD för FPJ.

"Att använda Bricknode Broker som kärnsystem säkerställer skalbarheten och flexibiliteten vi behöver som stöd. Samarbetet mellan oss tre har varit mycket bra", säger Nanna Stranne, VD för Sigmastocks.

Bricknode Broker är en av Bricknodes produktvertikaler som även inkluderar Bricknode Fund Manager, Bricknode Lending och Bricknode Deposits.

”Det faktum att våra system är helt molnbaserade och erbjuder omfattande API: er gör dem enkla att integrera och erbjuder en oslagbart snabb time to market. Eftersom Sigmastocks är ett IT-drivet FinTech-företag var integrationsprocessen extremt smidig. Vi är oerhört glada över att arbeta tillsammans med dem och entusiastiska över tjänsten FPJ erbjuder tillsammans med Sigmastocks. ”, kommenterade Stefan Willebrand, Co-CEO och grundare av Bricknode.

FPJ Financial Services är en del av Evida AB

Stefan Willebrand, CEO

stefan.willebrand@bricknode.com

Bricknode (www.bricknode.com) är ett B2B-fokuserat SaaS-företag som tillhandahåller extremt skalbara molnlösningar för bank och finans. Plattformen erbjuder komponerbar infrastruktur för finansiella institut och stöder digitalisering av processer inom dessa organisationer för att möjliggöra en sömlös slutanvändarupplevelse.