Brighters nyemission registrerad.

Brighter ABs (publ) nyemission som avslutades 29 april har nu registrerats hos Bolagsverket.

Aktierna levereras idag till aktieägarna.

Antal nya aktier: 4 556 418

Totalt antal aktier efter nyemissionen: 45 937 263

Aktiekapital efter nyemissionen: 2 293 863,15 kronor

Om Brighter AB

Brighter utvecklar lösningar för en datadriven och mobil hälsovård. Genom sitt intellektuella kapital och sina innovativa hjälpmedel, jDome® och Actiste®, skapar bolaget en effektivare vårdkedja med individen i fokus. Målet är att förenkla, effektivisera och stärka informationsflödet av relevanta och pålitliga data mellan patienten och vården. Initialt satsar Brighter på diabetesvård och äldreomsorg, men det finns möjligheter att i framtiden verka på en övergripande nivå som spänner över fler sjukdomar och vårdinriktningar. Detta sker genom The Benefit Loop®, Brighters molnbaserade tjänst som kontinuerligt samlar, behandlar och delar data på användarens villkor.

Bolagets aktie är listad på NASDAQ OMX First North/BRIG

Besök vår hemsida och prenumerera på pressmeddelanden: www.brighter.se

Följ oss på:

www.introduce.se

Analysguiden

Brighters Certified Adviser är Remium Corporate Finance, +46 (0)8 – 454 32 76, CorporateFinance@remium.com, www.remium.com

Henrik Norström, COOTelefon: +46 733 40 30 45E-post: henrik.norstrom@brighter.se Truls Sjöstedt, VDTelefon: +46 709 73 46 00E-post: truls.sjostedt@brighter.se