Förändringar av emissionserbjudandet

Med utgångspunkt i Aktiemarknadsnämndens utlåtande tidigare idag har Brighter efter ytterligare diskussioner med berörda parter nu valt att följa den formella rekommendationen och därför organisera publik handel med teckningsrätter i samband med den nu aktuella företrädesemissionen. Det innebär att Brighter nu kommer att justera det emissionserbjudande som offentliggjordes den 18 november och organisera handel med teckningsrätter.

– Det viktiga för Brighter är fortfarande att så mycket som möjligt av emissionslikviden går till bolaget och därmed kommer aktieägarna tillgodo. Förändringen av emissionserbjudandet innebär inte att några garanter eller motsvarande aktörer engageras, säger Henrik Norström, vd på Brighter AB.

Handel i teckningsrätter kommer pågå från och med den 18 december 2019 till och med den 8 januari 2020. Teckningstiden i erbjudandet förlängs och kommer därmed pågå från och med den 13 december 2019 till och med den 10 januari 2020.

Det prospekt som bolaget tagit fram med anledning av emissionen behöver uppdateras med den nya informationen men förväntas bli godkänt och publicerat under kvällen.

Ann Zetterberg, CFO
E-post: ann.zetterberg@brighter.se

Henrik Norström, CEO
E-post: henrik.norstrom@brighter.se

Brighter är ett svenskt health tech-bolag med en vision om en enklare vardag för människor som lever med en kronisk sjukdom. Vi tror att en datacentrisk approach är nyckeln till att ge smartare vård. Våra lösningar stärker och underlättar flödet av valida hälso- och behandlingsdata mellan patienter, deras nära och kära och deras vårdgivare – vilket kan förbättra livskvaliteten, minska belastningen på sjukvården och öppna upp nya möjligheter för datadriven forskning. Brighter är certifierat under ISO 13485. 2019 utnämndes bolaget till vinnare i Swecare Rising Stars Award. Besök bolagets hemsida för mer information: https://brighter.se/

Bolagets aktie är listad på Nasdaq First North Growth Market/BRIG. Brighters Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB +46 (0)8 – 684 211 10, adviser@eminova.se, www.eminova.se.

Denna information är sådan information som Brighter AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 12 december 2019 kl. 18:11 CET.