Bris på sommarturné med Ella Rammelt

För andra året i rad beger sig Bris ut på sommarturné tillsammans med RIX FM Festival. På ett antal orter kommer dessutom artisten Ella Rammelt följa med och uppträda live.

I juli och augusti besöker Bris, tillsammans med RIX FM Festival, tio orter runt om i Sverige. Som huvudpresentatör för festivalen, som drar över 200 000 besökare, hoppas Bris på att nå ut till fler barn och unga och öka deras kännedom om Bris och om sina rättigheter.

På ett antal av sommarturnéns stopp får Bris sällskap av stjärnskottet Ella Rammelt, som gjort låten ”Det gör ont nu men det läker” där all vinst går oavkortat till Bris verksamhet.

– Det är väldigt tufft att vara ung idag, att passa in och leva upp till samhällets normer. Jag vill kunna hjälpa människor med min musik, på samma sätt som många andra artister har hjälpt mig. Genom musiken så vill jag stå upp för människors lika värde, oavsett nationalitet, hudfärg eller sexuell läggning, säger Ella Rammelt.

På dessa orter kan du se Ella uppträda live på RIX FM Festival:

14 juli, Norra Hamn i Luleå

4 aug, Strömsholmen i Eskilstuna

6 aug, Furutorpsplatsen i Helsingborg

12 aug, Per Brahegymnasiet i Jönköping

21 aug, Kungsträdgården i Stockholm

Här kan du möta Bris på RIX FM Festival:

8 juli, Tivoliparken i Kristianstad

14 juli, Norra Hamn i Luleå

4 aug, Strömsholmen i Eskilstuna

6 aug, Furutorpsplatsen i Helsingborg

12 aug, Stortorget i Växjö

13 aug, Stortorget i Malmö

18 aug, Vasaparken i Norrköping

19 aug, Per Brahegymnasiet i Jönköping

21 aug, Götaplatsen i Göteborg

24 aug, Kungsträdgården i Stockholm

För mer information, kontakta: Ankie Sahlin, Bris projektledare för RIX FM Festival, ankie.sahlin@bris.se, 070 6530 430

Om Bris: Barnens rätt i samhället (Bris) är en partipolitiskt och religiöst obunden ideell medlemsorganisation som särskilt ska bistå utsatta barn och unga samt upprätta möjligheter för dem att föra en dialog med vuxna. FN:s konvention om barnets rättigheter är utgör grunden för Bris arbete. Bris verksamhet finansieras via gåvor, medlemsavgifter och företagssponsring. Mer information om Bris finns på www.bris.se.

Om RIX FM Festival RIX FM Festival är en av Sveriges största musikfestivaler med totalt tio stopp runt om i Sverige och över 200 000 besökare/år. Den är unik i sitt slag eftersom den är helt gratis. Bris medverkar för andra gången.

– Det är väldigt tufft att vara ung idag, att passa in och leva upp till samhällets normer. Jag vill kunna hjälpa människor med min musik, på samma sätt som många andra artister har hjälpt mig. Genom musiken så vill jag stå upp för människors lika värde, oavsett nationalitet, hudfärg eller sexuell läggning.
Ella Rammelt, artist