Butikerna får ny säkerhetschef

Lars Eklund blir ny säkerhetschef inom samarbetsorganisationen Butikerna. Han efterträder Per Geijer som blir ny säkerhetschef på Svensk Handel.

Lars Eklund kommer närmast från Adapt AB där har arbetat sedan 2007. Han har också tidigare varit säkerhetschef på RNB och även drivit eget företag.

- Det känns som en riktig utmaning att börja arbeta med tio branschorganisationer inom handeln och de varierande förutsättningar som finns. Jag ser mycket fram emot detta, säger Lars Eklund.

- Lars har den erfarenhet vi letat efter och den personlighet som passar oss. Säkerhetsfrågorna är bland de högst prioriterade frågorna idag och det känns bra att vi ännu en gång har riktigt bra kompetens inom området, säger Bengt Hedlund.

Per Geijer har varit säkerhetschef på Butikerna i fem år och arbetat med säkerhetsfrågorna på ett utmärkt sätt. När han nu erbjuds att gå vidare till nya utmaningar så tackar vi honom för den här tiden och önskar honom riktigt lycka till på sitt nya jobb.

Lars Eklund tillträder som säkerhetschef i Butikerna den 22 augusti.

För ytterligare information kontakta:
Bengt Hedlund, vd i Butikerna, 08-505 970 31, bengt.hedlund@butikerna.org

Butikerna är ett samarbete mellan flera branschorganisationer för små och medelstora butiker inom svensk detalj- och servicehandel. Anslutna branschorganisationer: Cykel Motor och Sportfackhandlarna, Stockholms Köpmannaförbund, Sveriges bagare & konditorer, Sveriges Bowlinghallars Förbund, Sveriges Glas & Porslinshandlareförbund, Föreningen Leksaksbranschen, Svensk Servicehandel & Fast Food, Svenska Antikvariatföreningen, Zoobranschens Riksförbund samt Branschorganisationen för Färg, Möbler och Interiör. Butikerna arbetar med opinionsbildning och näringspolitiska frågor såsom att påverka lagstiftning och villkor för den enskilda handlaren och erbjuder sina medlemmar juridiskt stöd och medlemsförmåner . Butikerna samarbetar med Företagarna. www.butikerna.org