Ny medlem i Butikerna

Ny medlem och över 5 000 handlare!

Branschorganisationen Färg, Möbler och Interiör, FMI, blir ny medlem i Butikerna som därmed har drygt 5 000 handlare under sitt paraply.
- Nu täcker vi i stort sett in hela handeln, säger Butikernas vd, Bengt Hedlund.

Butikernas nya medlem är en sammanslagning mellan två branschorganisationer; Föreningen Sveriges Möbelhandlare och Färgfackhandlarna. Det nya namnet – Branschorganisationen Färg, Möbler och Interiör – beslutades och tillkännagavs i tisdags på mässan Stockholm Furniture Fair i Älvsjö.

- Det passar bra att vi samtidigt ansluter oss till Butikerna. Våra medlemmar kommer därigenom att kunna ta del av ytterligare förmåner. Jag tänker då närmast på kortinlösenavtalet, säger organisationens vd Marie-Louise Sigemalm.

- FMI gör att Butikerna i stort sett täcker in alla branscher inom handeln. Det känns extra bra med tanke på vårt nystartade samarbete med Företagarna och arbetet inom deras handelssektion, säger Bengt Hedlund.

För ytterligare information kontakta: Bengt Hedlund, vd i Butikerna, 08-505 970 31 Marie-Louise Sigemalm, vd i Branschorganisationen FMI, 08-505 970 11

Butikerna är ett samarbete mellan flera branschorganisationer för små och medelstora butiker inom svensk detalj- och servicehandel. Anslutna branschorganisationer: Cykel Motor och Sportfackhandlarna, Stockholms Köpmannaförbund, Sveriges bagare & konditorer, Sveriges Bowlinghallars Förbund, Sveriges Glas & Porslinshandlareförbund, Föreningen Leksaksbranschen, Svensk Servicehandel & Fast Food, Svenska Antikvariatföreningen, Zoobranschens Riksförbund samt Branschorganisationen för Färg, Möbler och Interiör. Butikerna arbetar med opinionsbildning och näringspolitiska frågor såsom att påverka lagstiftning och villkor för den enskilda handlaren och erbjuder sina medlemmar juridiskt stöd och medlemsförmåner . Butikerna samarbetar med Företagarna. www.butikerna.org