Pressmeddelande från Butikerna

Butikerna växer ytterligare

Branschorganisationen Sveriges Bowlinghallars Förbund, SBHF, har gått med som ny medlem i Butikerna. Avtalet skrevs under den 7 april och detta innebär ett nytillskott med 230 enskilda medlemmar i Butikernas totala medlemskår.

Sveriges Bowlinghallars Förbund är en så gott som heltäckande organisation för de bowlinghallar med serveringar som drivs runt om i landet. Butikernas medlemsförmåner, framför allt kortavtalet och den juridiska expertisen, är det som fått den nya medlemsorganisationen att ansluta sig.

- Vi känner en samhörighet med de andra medlemmarna i Butikerna eftersom vi också är en ideell organisation, säger Johan Rundgren, ledamot av SBHF:s styrelse och själv innehavare av Eskilstuna Bowlingcenter.
SBHF blir den tionde medlemsorganisationen i Butikerna. Övriga medlemmar är Föreningen Sveriges Möbelhandlare, Svensk Servicehandel & Fast Food, Färgfackhandlarna, Cykel Motor och Sportfackhandlarna, Zoobranschens Riksförbund, Sveriges Leksakshandlares Riksförbund, Sveriges Glas- och Porslinshandlareförbund, Stockholms Köpmannaförbund samt Sveriges bagare & konditorer.

- Vi är glada över att växa ytterligare. Vårt koncept har visat sig fungera mycket bra och idag omfattar Butikerna totalt cirka 4 500 handlare, säger Bengt Hedlund, vd i Butikerna.

För ytterligare information kontakta: Bengt Hedlund, vd Butikerna, 070-862 21 91, bengt.hedlund@butikerna.org Johan Rundgren, SBHF, 016-14 07 31, info@sbhf.se

Butikerna är en samarbetsorganisation för små och medelstora butiker inom detaljhandeln i Sverige. Butikerna är ett samarbete mellan branschorganisationerna Cykel- Motor & Sportfackhandlarna, Föreningen Sveriges Möbelhandlare, Stockholms Köpmannaförbund, Färgfackhandlarna, Sveriges bagare & konditorer, Sveriges Glas & Porslinshandlareförbund, Sveriges Leksakshandlares Riksförbund, Svensk Servicehandel & Fast Food, Zoobranschens Riksförbund samt Sveriges Bowlinghallars Förbund som tillsammans idag har över 4 500 butiker som medlemmar. Butikerna arbetar med opinionsbildning och näringspolitiska frågor såsom att påverka lagstiftning och villkor för den enskilda handlaren och erbjuder sina medlemmar juridiskt stöd och medlemsförmåner. www.butikerna.org