Byggmax har öppnat ny butik i Alingsås

Byggmax har idag öppnat en ny butik på Ängsvaktaregatan 28 i Alingsås. En platschef och fyra medarbetare har fått arbete i butiken.

– Vi är riktigt glada över att öppna här i Alingsås och att erbjuda hemmafixarna bra byggvaror till låga priser. Nu blir det enklare för fler att förverkliga byggdrömmarna i sommar, säger Charlotte Westerlind, regionchef på Byggmax.

Liksom i alla Byggmax-butiker kan kunderna enkelt lasta byggvarorna direkt in i bilen och betala säkert utanför butiken. På byggmax.se finns även ett brett sortiment tillgängligt med över 50 000 byggvaror online.

Byggmax följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer och gör allt för att skapa en så trygg butiksmiljö som möjligt. Några exempel på åtgärder är:

• Möjlighet att betala direkt vid bilen med hjälp av trådlösa handdatorer.
  • Möjlighet till hemkörning eller upphämtning av färdigplockade byggvaror i butik.
  • Handspritstationer och möjlighet att tvätta händer i alla varuhus.
  • Skyltar och avståndsmarkeringar i butiker för att hålla avståndet.

För mer information, vänligen kontakta:

Charlotte Westerlind, Regionchef Byggmax
E-post:
charlotte.westerlind@byggmax.se

Byggmax erbjuder byggmaterial och gör-det-själv-produkter av hög kvalitet till bästa pris, på ett enkelt och schysst sätt. Oavsett budget eller tidigare erfarenheter, ger vi våra kunder kunskap och självförtroendet att fullfölja sina byggdrömmar. Alla har rätt till ett fantastiskt hem! Med över 170 butiker i Sverige, Norge och Finland och en populär e-handel är Byggmax en av Nordens ledande detaljhandelskedjor inom bygg- och gör-det-själv-produkter. Koncernen omsatte 6,8 miljarder kronor år 2020 och är noterad på Nasdaq sedan 2010.