Byggnads nysatsar på medlemsvärvning

2007-02-06 Byggnads nysatsar på medlemsvärvning

Målsättningen är att värva 10 000 medlemmar.

Under den senaste två veckorna har Thomas Gustavsson, 2:e förbundsordförande, åkt runt i Sverige och träffat personal på Byggnads avdelningar. Syftet har varit att informera om kampanjen och diskutera hur värvningen ska gå till. Avdelningarna ska få möjlighet att anställa personal som på heltid arbetar med att söka upp nya medlemmar.

Sökandet av nya medlemmar kommer främst att ske på byggföretag med få anställda. Byggnads kommer även att göra extra satsningar mot yngre byggnadsarbetare.

- Vi ska visa våra kollegor som ännu inte är anslutna fördelarna med att vara med i facket. Det handlar om ökad trygghet att vara med i facket när det gäller anställningstrygghet, ökade chanser till löneökningar och trygghet genom försäkringar, säger Thomas Gustavsson i en kommentar till Byggnads medlemsvärvning.

- Det finns även med nyheter i medlemskapet. För den som även är medlem i a- kassan inför Byggnads från 1 juli i år en tilläggsförsäkring för a-kassan som ger cirka 3 500 kronor i månaden under de hundra första dagarna i arbetslöshet, fortsätter Thomas Gustavsson.

- Vi ska värva medlemmar genom samtal. Tala om de alla fördelar som byggnadsarbetare vinner genom att gå med i förbundet, vad du får för din medlemsavgift, avslutar Thomas Gustavsson.

Läs gärna bifogade foldrar.