Ny hemsida, ett steg in i framtiden

2009-01-22

Ny hemsida, ett steg in i framtiden I dagarna har Byggnads lanserat en ny hemsida och en ny grafisk profil. - Det är inte utan en viss stolthet som vi nu kan visa upp Byggnads nya hemsida och grafiska profil. Den nya hemsidan är tydligare, har nya funktioner och är utformad för att främja dialog. Dessutom är den snygg, säger Byggnads ordförande Hans Tilly.

Som fackförbund eftersträvar Byggnads alltid ett bra och öppet samtal med sina medlemmar. Med den nya hemsidan får Byggnads ytterligare en kanal som ökar direktkontakten med medlemmarna. Det blir en tydlig tvåvägskommunikation. Nu kan medlemmarna tala om vad de tycker i olika frågor och vara med att påverka på ett helt nytt sätt. Vi får deras syn på frågor som berör Byggnads och medlemmarna. Samtal som mycket väl kan leda till nya ställningstaganden i olika frågor. Demokratin ökar helt enkelt.

Utöver att medlemmarna kan tala om för Byggnads vad de tycker i olika frågor kommer de att kunna samtala med varandra på ett helt nytt sätt. Vi är övertygade om att vi kommer se ett mycket mer levande samtal inom fackföreningsrörelsen. Med den nya hemsidan tar Byggnads ett steg in i framtiden.

Se Byggnads nya hemsida på www.byggnads.se

Den nya hemsidan har Byggnads tagit fram i samarbete med Edita Communication och Softronic. Den nya grafiska profilen har Byggnads arbetat fram tillsammans med Pangea Design AB.