Ny reklamkampanj från Byggnads - "Bli en i laget"

Kommunikationschef 2008-11-19 Matz Larsson

070-681 37 02

Ny reklamkampanj från Byggnads – "Bli en i laget" Idag onsdagen den 19 november startar Byggnads reklamkampanjen "Bli en i laget – Nu pågår värvningar inför kommande säsong". Kampanjen kommer att höras i radio, ses i tidningar och på stortavlor runt om i landet. Se och lyssna på kampanjen på www.byggnads.se samt i bilagor.

- Syftet är att lyfta känslan för betydelsen och vikten av att vara många, att höra ihop i ett lag och vad man kan uträtta om man är flera som går samman. Ofta synonym med den laganda som finns i lagsporter som fotboll och ishockey, då man spelar i ett team, säger Matz Larsson, kommunikationschef på Byggnads.

- Byggnads vill nå de som är byggnadsarbetare men som ännu inte gått med i Byggnads och även peppa alla de som arbetar med att värva fler medlemmar. Sist men inte minst talar kampanjen självklart direkt till dem som redan är medlemmar, de som är med i matchen på plan och som alla hejar på, avslutar Matz Larsson.