Ökat antal medlemmar i Byggnads

2008-10-07

Ökat antal medlemmar i Byggnads Antalet medlemmar i Byggnads har ökat med 1 463 st mellan augusti och september visar den senaste medlemsstatistiken. Jämfört med 2007 har 2008 varit ett bra år. Minskningen av medlemmar har bromsat in för att vända till ett en ökning av antalet med 1 463 st i september 2008, vilket är en ökning med 1,8 procent.

I början av året sjösatte Byggnads en nysatsning på medlemsvärvning. Målet är att få in 10 000 nya medlemmar under två år. Sökandet av nya medlemmar sker främst på byggföretag med få anställda. Byggnads gör även extra satsningar mot yngre byggnadsarbetare.

- Vi visar våra kollegor som ännu inte är anslutna fördelarna med att vara med i facket. Det handlar om ökad trygghet att vara med i facket, säger Thomas Gustavsson, 2:e ordförande i Byggnads.

- Det ger ett positivt resultat när vi pekar på värdet av att vara med i facket. Det är mycket bra. Det är glädjande att vi blir fler medlemmar, avslutar Tomas Gustavsson.