• Byggnads/

Pressinbjudan - För första gången bjuder Byggnads och Byggcheferna in till gemensam debatt i Almedalen - ”Nollvision för dödsolyckor”

Pressinbjudan

"Nollvision för dödsolyckor"

Antalet dödsfall på svenska byggarbetsplatser har ökat markant de senaste tre åren. Under en vecka i maj dog tre byggnadsarbetare i Sverige på sina arbetsplatser.

Nu utmanar Byggnads och Byggcheferna en rad olika aktörer i en debatt om den svenska byggarbetsmiljöns framtid. Det är det första steget i den gemensamma kampen att uppnå en nollvision för dödsolyckor på byggarbetsplatserna.

Välkommen till rond ett – utan skyddsrond!

Tid: Måndagen den 7 juli klockan 15.30 – 17.30 Plats: Högskolan, sal E30

Medverkande: ? Désirée Pethrus Engström (kd) riksdagsledamot ? Sven-Erik Österberg (s) riksdagsledamot ? Mikael Sjöberg, Generaldirektör Arbetsmiljöverket ? Lena Erixon, stf Generaldirektör Vägverket ? Tomas Carlsson, VD NCC Sverige ? Henrik Björklund, skrivit forskarrapporten "Om brister i arbetsmiljön på byggarbetsplatsen" ? Hans Tilly, ordförande Byggnads ? Lars Bergqvist, ordförande Byggcheferna inom Ledarna ? Maria Ragnevad, arbetschef Peab ? Birgitta Larsson, snickare och murare

Moderator: Hidayet Tercan